fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 16359
    تاریخ انتشار : 3 آبان 1391 11:15
    تعداد بازدید : 794

    مریسا مه یر مادرانه به یاهو بازگشت

    مریسا مه یر زمانی مدیریت اجرایی یاهو را قبول کرد که باردار بود، ولی از همان ابتدا گفت که نمی خواهد بچه دار شدن اش خللی در این کار ایجاد کند. وی بدون توجه به این مساله کارش را در یاهو آغاز کرد و حتی وعده داد که بلافاصله بعد از به دنیا آمدن فرزندش به یاهو بازخواهد گشت و مرخصی کامل بعد از زایمان نخواهد گرفت. وی از یک هفته قبل از زایمان از یاهو مرخصی گرفت، ولی قبل از آن برنامه هایش را برای کارمندان یاهو شرح داد و گفت: چند هفته بیشتر به مرخصی نخواهم رفت و به زودی به این شرکت برخواهم گشت. کارا نورتمن (Kara Nortman)، مدیر ارشد بخش کسب وکار مشتری مدار در وبلاگ اش در این مورد نوشت: رفتار مه یر دقیقا مثل کسی است که نمی تواند در بلندپروازی هایش وقفه ای ایجاد کند، اما در عین حال دوست دارد مادر شدن را نیز تجربه کند.

    گزارش: نسترن صائبی
    منابع: CNN و BusinessInsider
    بچه‌ای بی‌نام با لباس یاهو
    30 سپتامبر گذشته پسر مه‌یر به دنیا آمد. همسرش، زاخاری بوگه (Zachary Bogue) در صفحه توییترش نوشت: پسرم به دنیا آمد و حال او و مادرش خوب است. این لحظه برای ما هیجان‌انگیزترین لحظه است. این در حالی است که مه‌یر درست چند روز پس از استخدام، عکسی از لباس‌های نوزادی که آرم یاهو را در خود داشت در صفحه اجتماعی خود گذاشت. این لباس‌ها را گروه ارتباطات شرکت یاهو برای وی فرستاده بود. جالب است بدانید که این زوج برای تعیین نام برای فرزندشان انبوه‌سپاری (crowdsourcing) کرده‌اند. یعنی از دوستان و آشنایان‌ خواسته‌اند که نام‌های مورد نظرشان را برای‌شان ایمیل کنند.
    به گفته جف جارویس، روزنامه‌نگار و نویسنده کتاب «چگونه به اشتراک‌گذاری در عصر دیجیتال، نحوه کار کردن و زندگی‌مات را بهبود می‌بخشد»، صدها ایمیل به صندوق پست الکترونیکی مه‌یر ارسال و در آن نام‌های مختلف پیشنهاد شد. البته چنین کاری از یک زوج عشق فناوری و اینترنت بعید به نظر نمی‌رسد. مه‌یر از سال 1999 در گوگل به عنوان نخبه اینترنت مشغول به کار بوده و همسرش نیز سرمایه‌گذار و یکی از مدیران Founders Den است که در زمینه کارآفرینی فعالیت می‌کند.

    فصل مالی که مه‌یر پشت سر گذاشت
    اگر زمان مرخصی او را برای به دنیا آوردن بچه‌اش حساب نکنیم، دقیقا سه ماه از آمدن مه‌یر به یاهو می‌گذرد و هم‌اکنون زمان مناسبی است که نحوه عملکرد وی را در یاهو ارزیابی کرد. درست است که این شرکت هنوز هم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، اما نتایج این سه ماه نشان می‌دهد که وضعیت یاهو رو به بهبودی است. مه‌یر در گزارش خبری عنوان کرده که یاهو سه ماه را با اطمینان پشت سر گذاشته و تلاش کرده تا درآمد حاصل از جست‌وجو و نمایش را به ثبات برساند. در سه ماهه سوم سال 2012، یاهو نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 66 درصد رشد درآمد داشته و سهام آن 35 درصد رشد کرده است.
     درآمد این شرکت در فصل سوم امسال میلادی به 09/1 میلیارد دلار رسید که این میزان بالاتر از درآمد پیش‌بینی شده است.
    گفتنی است که درآمد حاصل از تبلیغات نیز 11 درصد رشد کرده و به 414 میلیون دلار رسیده است. در حالی که درآمد حاصل از نمایش آگهی همچنان ثابت و بدون کاهش و افزایشی ادامه یافته
     است.
    بر اساس گزارشی که پیش از این وال استریت منتشر کرد، کارشناسان اقتصادی انتظار داشتند درآمد یاهو در این بازه زمانی به 08/1 میلیارد دلار برسد و با انتشار رسمی گزارش مالی این شرکت، یاهو درآمدی فراتر از انتظار را نشان داده است. مه‌یر اعلام کرده که آنها در حال برداشتن گام‌های مهمی برای تثبیت جایگاه یاهو برای موفقیت در دراز مدت هستند. یکی از برنامه‌های یاهو، کاهش تعداد کارمندان این شرکت بوده است که در حال حاضر تعداد کارمندان‌اش نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.
    یاهو تا پایان سه ماهه سوم ۲۰۱۲ حدود ۱۲ هزار نفر کارمند تمام وقت داشته که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 13 هزار و 700 نفر بوده است.
     ارقام اعلام شده در گزارش مالی یاهو تنها یک بخش نتایج حاصل از تلاش‌های مه‌یر در این مدت بوده است و مطمئنا سرمایه‌گذاران این شرکت اطلاعات بیشتری  در زمینه برنامه بلند مدت او برای آینده و موفقیت این مجموعه نیاز دارند؛ موضوعی که تنها با گذشت زمان می‌تواند به روند رو به رشد دوباره یاهو کمک کند.

    هم جست‌وجو و هم نمایش آگهی
    در کنفرانس قبل از نتایج مالی سه ماهه سوم 2012 در یاهو، یکی از تحلیل‌گران از مه‌یر خواست که بین جست‌وجو و آگهی یکی را انتخاب کرده و روی آن متمرکز شود. اما مه‌یر با سرسختی تمام گفت: من کله شق هستم و هر دو را انتخاب می‌کنم. در حقیقت، مه‌یر تاکنون راهبردهای روشن و واضحی برای یاهو تشریح نکرده است.
    به طور مثال، وی چندین بار گفته که درآمد حاصل از همکاری با بینگ مایکروسافت در این فصل واقعا «ناامیدکننده» بوده، اما هیچ برنامه‌ای برای تغییر این وضعیت ارایه نداده است. وی همچنین در مورد فضای موبایلی نیز گفت: یاهو روی فرصت‌های موبایلی نیز مانور نخواهد داد. وی افزود: اولویت ما در یاهو یک استراتژی منسجم در زمینه
     موبایل است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :