fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 15961
    تاریخ انتشار : 1 آبان 1391 10:1
    تعداد بازدید : 895

    جویندگان کسب و کارهای نو در نشست سالانه YC گرد هم آمدند

    نوآوری نقطه پایان ندارد

    مارک زوکربرگ، بنیانگذار و مدیر اجرایی فیس بوک این روزها وقت سرخاراندن هم ندارد؛ از خرید شرکت اینستاگرام و وارد کردن فیس بوک در بورس و ساخت گوشی فیس بوکی گرفته تا رفتن به جاهای دورافتاده برای حضور بین المللی این شرکت. به طوری که این روزها وقتی برای سخنرانی و مصاحبه ندارد . اما وی پنجشنبه گذشته در نشست سالانه Y Combinator با عنوان استارتاپ اسکول (Startup School) که در دانشگاه استانفورد در پالوآلتو برگزار شده بود، شرکت کرد.

    گزارش: نسترن صائبی
    منابع: CNet و TechCrunch



    Y Combinator یک بنیاد آمریکایی با هدف شتاب‌ دادن به راه‌اندازی کسب‌وکار است که در سال 2005 تاسیس شده است. این بنیاد در سال 2005 مدل جدیدی برای راه‌اندازی شرکت یا کسب‌وکار نوپا ارایه کرد. یعنی در دو طرح سه ماهه در سال، به کسانی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار جدید را دارند، کمک مالی کرده و مشاوره می‌دهد. این بنیاد دو بار در سال مبلغی حدود 18 هزار دلار در شرکت‌های نوپا که تعداد آنها تاکنون به 84 شرکت رسیده، سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت‌های نوپا با کمک بنیاد Y Combinator بعد از سه ماه می‌توانند وارد سیلیکون‌ولی شده و خود را به سهامداران معرفی کنند. حال با حمایت بنیاد YC و طرح سرمایه‌گذاری فناوری استانفورد (STVP) دانشگاه استارتاپ افتتاح شده است. هدف از راه‌اندازی این دانشگاه، کمک به برنامه‌نویسانی است که قصد تاسیس شرکت دارند تا از این طریق، به حیات شرکت خود ادامه دهند.
    در این رویداد، یکهزار و 700 کارآفرین آمریکایی از جمله زوکربرگ و بن سیلبرمان، مدیر اجرایی شبکه اجتماعی Pinterest، پاتریک کالیسون مدیر اجرایی Stripe و تراویس کالانیک مدیر اجرایی Uber از تجربیات شخصی خود در زمینه کارآفرینی سخن گفتند.  

     زوکربرگ: تا 10 سال آینده، مردم یکهزار برابر الان محتوا به اشتراک می‌گذارند
    مارک زوکربرگ در مراسم افتتاحیه دانشگاه استارتاپ با اعتماد به نفس خیلی زیادی در مورد فیس‌بوک صحبت کرد و دنیایی را تشریح کرد که در آن، مردم در شبکه‌های اجتماعی محتوای بسیار زیادی را نسبت به امروز به اشتراک می‌گذارند. وی گفت: این روند نسخه شبکه اجتماعی قانون مور (قاعده‌ای سرانگشتی که بیان می‌کند تعداد ترانزیستورهای روی یک تراشه با مساحت ثابت هر دو سال، به طور تقریبی دو برابر می‌شود) است.
    وی افزود: ما پیش‌بینی می‌کنیم که نرخ به اشتراک گذاری محتوا تا 10 سال دیگر، دو برابر خواهد شد. یعنی تا 10 سال آینده، مردم یکهزار بار بیشتر از میزان امروزی محتوا به اشتراک می‌گذارند. این در حالی است که این شبکه اجتماعی یک میلیارد کاربر دارد.
    در این مراسم، زوکربرگ نه از قیمت پایین سهام فیس‌بوک در بورس صحبت کرد و نه در مورد کسب‌وکار تبلیغاتی این شرکت. او حتی یک کلمه هم از پروژه «موبایل» فیس‌بوک که در آن 600 میلیون کاربر فیس‌بوکی از طریق گوشی هوشمندشان به این سرویس دسترسی پیدا می‌کنند، حرفی به میان نیاورد. در عوض، از روزهایی که در‌هاروارد سپری کرده بود و در رشته روانشناسی تحصیل می‌کرد و سپس در خوابگاه‌اش شبکه اجتماعی فیس‌بوک را ‌ساخت، صحبت کرد.
    زوکربرگ در جواب پل گراهام، مدیر اجرایی YC که از او پرسید قیمت نخستین سرورش برای راه‌اندازی فیس‌بوک چقدر بوده، گفت: 85 دلار! البته زوکربرگ خاطرنشان کرد که از ابتدا قصد تاسیس شرکتی را نداشت و فقط می‌خواست سرویسی را بسازد که مردم را به هم مرتبط می‌کند.
    وی گفت: کارآفرینان باید روی یک ایده بزرگ و مشکلات معنادار متمرکز شوند و برای رسیدن به آن اشتیاق زیادی داشته باشند. در حالی که بسیاری از شرکت‌هایی که می‌بینم روی مشکلات کوچک دارند کار می‌کنند و هیچ ایده‌ای برای موفقیت عظیم ندارند. وی رو به حضار گفت: روی ایده‌هایی کار کنید که معنا دارند. من همیشه ترسم از این بوده که روی مسایلی قفل کنم که مسایل مهمی نیستند.
    وی افزود: قبل از اینکه کاری را شروع کنید، تمایلات و علاقه‌مندی‌های‌تان را کشف کنید و همیشه انعطاف‌پذیر باشید. وی همچنین گفت: یکی از اهداف فناوری افزایش و توسعه قابلیت‌های انسانی است و یک شبکه اجتماعی قابلیت‌های اجتماعی افراد را توسعه می‌دهد.

    بن هورویتز: ایده‌های بزرگ در ابتدا احمقانه به نظر می‌رسند
    بن هورویتز (Ben Horowitz)، کارآفرین و بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری سیلیکون ولی با نام «اندرسن هورویتز» یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود. وی گفت: راه‌اندازی یک شرکت یک تجربه دشوار و اعصاب خردکن است و هیچ وقت نباید خودتان را گول بزنید که همه ایده‌های نو تمام شده است. زیرا ایده‌های بزرگ در ابتدا بسیار احمقانه به نظر می‌رسند. وی افزود: ایده‌های بزرگ معمولا توسط افرادی مطرح می‌شوند که به نظر گرفتار اوهام و خیال‌اند. وی عنوان کرد که هر سال، چندین شرکت‌ فناوری آمریکا در آمریکا تاسیس می‌شوند، اما از میان آنها فقط 15 شرکت وجود دارند که سالانه حدود 100 میلیون دلار درآمد دارند و مطمئنا اینها شرکت‌هایی هستند که «شرکت هورویتز» یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشابه هورویتز روی آن سرمایه‌گذاری کنند.
    وی سپس شروع به مسخره کردن آدم‌هایی کرد که قبل از موقع می‌گویند فلان نوآوری مرده است. وی اشاره کرد به مقاله نیکولاس کار با عنوان «IT دیگر اهمیت ندارد» و گفت که این اتفاق هیچ وقت نمی‌افتد و فقط برخی افراد دوست دارند که پیاز داغ بعضی چیزها را زیاد کنند.
    وی افزود: آیا نوآوری مرده است؟ آیا شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و pinterest از رده خارج شده‌اند؟ من نمی‌دانم که شما چرا در دانشگاه استارتاپ جمع شده‌اید! اگر قرار باشد نوآوری بمیرد، پس باید به جای دانشگاه استارتاپ (شرکت‌های نوپا) دانشگاه مشاوره تاسیس
     می‌کردید.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :