آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 14063
تاریخ انتشار : 11 مهر 1391 10:18
تعداد بازدید : 735

مدیرکل ارتباطات استان البرز خبر داد:

کمیته مشترک نظارت بر سرویس های ICT آغاز به کار کرد

به منظور نظارت هرچه بهتر بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات در استان البرز، کمیته مشترک بازرسی و نظارت در این حوزه با همکاری بخش های مختلف تشکیل شده است.

روابط عمومی وزارت ارتباطات- زرندی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با بیان این مطلب گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، پلیس فتا، پلیس اطلاعات و امنیت، سازمان صنعت معدن و تجارت و یک قاضی از سازمان تعزیرات حکومتی از جمله اعضای این کمیته مشترک محسوب می‌شوند.وی هدف از ایجاد این کمیته تمرکز و تجمیع مراجعات مراکز مختلف بازرسی و نظارتی عنوان کرد و افزود: در همین راستا و تاکنون، نخستین بازدید میدانی کمیته مشترک بازرسی و نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعت استان البرز انجام شده است.وی عنوان کرد: ارایه سرویس‌ها با کیفیت مطلوب و ذکر شده در قرارداد SLA به مشترکان، رعایت حقوق مشتریان و جلوگیری از کم فروشی و گران فروشی به همراه جلوگیری از تخلف و استفاده از بسترها و تجهیزات غیر مجاز، اختلال در امنیت سرویس‌های ارتباطی و مخابراتی و حمایت از شرکت‌های دارای مجوز و پروانه ارایه خدمات از مهم‌ترین اهداف این کمیته است.
زرندی گفت: این بازدید که با همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز انجام شده  قرار است به صورت دوره‌ای و به منظور نظارت و بازرسی بر عملکرد شرکت‌های ارایه دهنده خدمات و سرویس‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات اجرایی شود.
وی با اشاره به کشف برخی تخلفات و نقض قوانین توسط برخی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات ادامه داد: در این زمینه، موارد نقض شده در جلسه‌ای با حضور نماینده شرکت متخلف، نماینده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اعضای کمیته بررسی و تذکر کتبی به متخلفان داده شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز گفت: در مواردی که تخلف و نقض صورت گرفته، گسترده و غیر قابل چشم پوشی باشد، با حکم قضایی اقدام به جریمه و حتی پلمپ واحد مربوطه خواهد شد.
وی شرکت‌ها و اصنافی همچون شرکت‌های ارایه دهنده خدمات ISP، ISDP، کافی‌نت‌ها، مراکز‌ مخابراتی، دفاتر پیشخوان و غیره را از جمله مهم‌ترین مراکز مورد بازدید این کمیته عنوان کرد و گفت: شرکت‌ها و کاربران سرویس گیرنده از این مراکز می‌توانند مشکلات خود نظیر کم فروشی و گران‌فروشی را از طریق سامانه 124 مطرح کنند.
وی افزود: همچنین، کاربران می‌توانند مشاهدات و گزارشات خود شامل تخلف، نقض قوانین و مشکلاتی نظیر اختلال در امنیت فضای تبادل اطلاعات را به صورت مکتوب به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز از طریق پست الکترونیکی alborz@ict.gov.ir ارسال کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :