fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 12403
    تاریخ انتشار : 21 شهریور 1391 11:54
    تعداد بازدید : 446

    مدیرعامل بانک پاسارگاد تشریح کرد

    تاثیر بانکداری الکترونیکی در اقتصاد ملی و رفاه جامعه

    مدیر عامل بانک پاسارگاد با بیان اینکه بانکداری الکترونیکی در اقتصاد ملی تاثیر بسزایی دارد، یکپارچگی، وحدت نگرش به مشتری، انعطاف پذیری، پردازش بدون واسطه و امنیت بالا را از مزایای مهم بانکداری الکترونیکی برشمرد.

    خبرگزاری فارس- مجید قاسمی ضمن ارایه مقاله‌‌ در همایش بانکداری اسلامی، در خصوص نقش بانکداری الکترونیکی در کاهش هزینه‌های خدمات بانکی، گفت: اغلب مدیران بانکی متوجه تاثیر بانکداری الکترونیکی نیستند، در حالی که این موضوع در اقتصاد ملی و همچنین رفاه مردم تاثیر زیادی دارد.
    قاسمی با اشاره به اینکه رقابت در فعالیت‌های خدماتی به شدت وجود دارد، گفت:‌ در نظام بانکی صحنه عمل فرا رقابتی است.
    قاسمی با بیان اینکه بهره‌وری عوامل تولید در دیدگاه سنتی شامل بهره‌وری نیروی انسانی و سرمایه است، گفت: اما امروز موضوع سرمایه اجتماعی و همچنین تکنولوژی سهم بسیار مهمی در بهره‌وری دارد، بخش مهمی از بهره‌وری در نظام بانکداری در گرو توسعه خدمات الکترونیکی است.
    مدیر عامل بانک پاسارگاد با تشریح چهار دوره گذار در شکل‌گیری بانکداری الکترونیکی، یکپارچگی، وحدت نگرش به مشتری، انعطاف‌پذیری، پردازش بدون واسطه و امنیت بالا را از مزایای مهم بانکداری الکترونیکی برشمرد.
    وی با تاکید بر رضایت مشتریان به عنوان یک اصل مهم در بانکداری گفت: این موضوع تا حدی اهمیت دارد که طبق مطالعات صورت گرفته، هزینه جذب یک مشتری جدید پنج برابر مشتریان فعلی است.
    مدیر عامل بانک پاسارگاد تصریح کرد: طی مطالعات انجام شده در بیش از 99 درصد از محصولات ناموفق شرکت‌ها قبل از ارایه، با مشتریان هیچ ارتباطی گرفته نشده است.
    وی  افزود: همچنین پنج درصد کاهش نارضایتی مشتریان در سازمان سود شرکت را تا 125 درصد افزایش می‌دهد.
    قاسمی با اشاره به صدور سالانه یک میلیون برگ قبض آب، برق و غیره، گفت: هزینه این قبوض از زمان صدور تا پرداخت برای هر قبض 9 هزار ریال است که در واقع در سراسر کشور سالانه 9 هزار میلیارد ریال صرف این کار می‌شود، در حالی که با استفاده از بانکداری الکترونیکی این هزینه به حداقل می‌رسد.
    مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به اینکه کمتر از 20 درصد کارکنان سازمان‌ها بیش از 80 درصد سود سازمان را رقم می‌زنند، تصریح کرد: کارکنان 62 درصد از سازمان‌ها از خدمات جدیدی که سازمان‌شان ارایه می‌کند، اطلاعی ندارند که این یکی از نواقص بسیار جدی است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :