fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 11558
    تاریخ انتشار : 4 شهریور 1391 10:17
    تعداد بازدید : 671

    اعلام آمادگی همراه اول برای برگزاری مانور ارتباطی در مواقع بحران

    به گفته قائم مقام مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران شبکه همراه اول در ساعات اولیه زلزله هفته گذشته آذربایجان با تمام امکانات به کار گرفته شد تا آسیب دیدگان و بستگان آنها بتوانند از ارتباط پایداری برخوردار شوند.

    فناوران– حمید رضا نیکوفر در پاسخ به این سوال که در روز اول حادثه به دلیل تراکم بالای ترافیک شبکه تلفن همراه با مشکل سرویس‌دهی به بخشی از درخواست‌ها روبه‌رو شده بود و چرا در آن مقطع راه‌حلی برای رفع این مشکل دیده نشده بود، گفت: در تمامی دنیا شبکه را برای زمان‌های بحرانی طراحی نمی‌کنند و از آنجا که ما در ساعات اولیه زلزله با حجم بالایی از ترافیک روبه‌رو شدیم با این وجود شبکه همراه اول با تمامی قوا به سرویس‌دهی ادامه داد که البته در روز اول حادثه به دلیل افزایش ناگهانی ترافیک در مقایسه با لینک‌های ارتباطی مشکلاتی نیز وجود داشت.
    وی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اینکه چرا استفاده از لینک‌های پشتیبان شرکت زیرساخت برای رفع مشکل در آن مقطع استفاده نشد، گفت: ما از تمامی ظرفیت خود و شرکت مخابرات ایران به منظور ارایه بهترین سرویس به مشترکان استفاده کردیم و ما معتقدیم دولت و سازمان‌های مدیریت بحران کشور باید نسبت به برقراری ارتباطات مخابراتی با برگزاری مانورهای مشترک با تمامی اپراتورها و شرکت‌های مرتبط فعال‌تر عمل کنند.
    وی با اشاره به اینکه هیچ آمادگی بدون تمرین ایجاد نمی‌شود، گفت: همراه اول به منظور استفاده حداکثری از امکانات کشور در مواقع بحران این آمادگی را دارد تا با انجام مانور مشترک با سایر اپراتورها و شرکت‌ها به بالاترین سطح در زمینه مدیریت بحران در شبکه‌های ارتباطی دست یابد و این تنها زمانی امکان‌پذیر است که همه به این باور برسند، برقراری ارتباط در زمان‌های بحرانی از ملزومات اصلی در تمام دنیا به شمار می‌رود.

    با پیامک به زلزله‌زدگان آذربایجان کمک کنیم
    قائم مقام مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: از آغاز بروز زلزله، نمايندگان استاني همراه اول در منطقه حضور داشته و ضمن رفع مشكلات ارتباطي هموطنان، در اين مدت برای تسهيل در برقراري ارتباط در مناطق آسيب ديده پنج هزار عدد سيم‌كارت، سه هزار دستگاه گوشي تلفن همراه و پنج هزار عدد كارت شارژ پنج هزار توماني توزيع كرده‌اند.
    وی عنوان کرد: در راستای عمل به تعهدات اجتماعی خود، با فراهم آوردن بسترهاي لازم برای جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي از طريق تلفن همراه، مشتركان همراه اول هم‌اکنون مي‌توانند به زلزله‌زدگان آذربايجان كمك كنند.
    او بیان کرد: تمامی مشتركان همراه اول مي‌توانند از طريق ارسال يك پيامك بدون متن به شماره پيامكي رايگان 885، از مبالغ قابل كمك به هموطنان زلزله‌زده مطلع و در اين امر خداپسندانه مشاركت كنند.
    نیکوفر گفت: مشتركان همراه اول مي‌توانند برای كمك به زلزله‌زدگان، كمك‌هاي خود را به صورت هداياي 10 هزار، 20 هزار و 50 هزار ريالي از طريق پيامك ارسال كنند.
    وی افزود: همراه اول، هفته گذشته درآمد حاصل از مسابقه پيامكي برنامه ورزشي نود را برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان اختصاص داده است.
    قائم مقام مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه كارشناسان اپراتوراول بلافاصله پس از وقوع زلزله پيگير تبعات احتمالي بودند، گفت: پس از اطمينان از مقاومت 100 درصدي شبكه در برابر زلزله رخ داده، کارشناسان ما سرويس‌دهي بدون وقفه شبكه همراه اول را مديريت كردند.

    انجام برگردان شهر تهران در دو هفته
    قائم مقام مدیرعامل همراه اول در خصوص به‌روز‌رسانی تجهیزات شبکه اپراتور اول گفت: با استفاده از توان تخصصی بالای کارشناسان شرکت توانستیم برگردان شبکه همراه اول را در شهر تهران طی دو هفته با موفقیت کامل به پایان برسانیم و پیش‌بینی می‌شود که این پروژه تا پایان ماه جاری در تمام کشور به اتمام برسد.
    نیکوفر گفت: با وجود فشارهایی که به دلیل تحریم‌های اقتصادی این روزها بر اکثر صنایع داخلی وجود دارد، کارشناسان و مدیران این شرکت با هوشمندی توانستند از این موضوع به عنوان یک فرصت استفاده کرده و با تامین به موقع تجهیزات از این مرحله بگذرند.

    مشترکان همراه اول 16 میلیارد تومان هدیه گرفتند
    نیکوفر در خصوص ابهاماتی که از سوی برخی رسانه‌ها در خصوص اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان 55+5 مطرح شده گفت: هیچ‌کدام از این موضوعات صحت ندارد و براساس اطلاعات به دست آمده از سه هفته اول ماه مبارک رمضان در این مدت 9 میلیون مشترک که عضو این طرح شده بودند از 16 میلیارد تومان تخفیف بهره‌مند شدند.
    وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود همراه اول قبل از رسیدن مکالمات به دقیقه پنج نسبت به قطع مکالمات اقدام کرده، گفت: در این طرح قطعی زیر پنج دقیقه وجود نداشته و بابت مکالمات زیر پنج دقیقه نیز به هیچ وجه تعرفه پنج دقیقه محاسبه نشده است.
    وی افزود: طرح 55+5، هدیه همراه اول برای رفاه حال تمامی مشترکان دایمی و اعتباری در ماه میهمانی خدا و کاملا بدون هزینه بوده است؛ در حالی که اصولا فعال‌سازی طرح‌های مشابه در اپراتورها، همراه با هزینه و محدودیت
     است.
    وی بیان کرد: برخلاف شائبه ذکر شده، در این طرح قطعی زیر پنج دقیقه وجود نداشته و بابت مکالمات زیر پنج دقیقه نیز، به هیچ وجه تعرفه پنج دقیقه محاسبه نشده است. قبل و حین اجرای طرح،‌ برای اطمینان از صحت محاسبات، تمامی تست‌ها و کنترل‌های مربوطه با سازمان تنظیم مقررات انجام و تاییدیه‌های لازم اخذ شده بود.
    وی با بیان اینکه اگر در مدت اجرای طرح، موارد معدود قطعی هم مشاهده شده باشد، جزو درصد قطعی قابل قبول طبق پروانه اپراتورهای تلفن همراه بوده، گفت: رگولاتوری طبق اختیارات خود، همواره بر خدمات اپراتورها نظارت کامل داشته است و طبق بررسی‌های انجام شده موارد قطع مکالمات در ایام ماه مبارک رمضان، نه تنها از درصد قابل قبول در پروانه، کمتر بوده بلکه نسبت به ماه‌های گذشته، بهبود هم داشته است.
    وی عنوان کرد: برای رفع هر گونه ابهام و نیز شفاف سازی طرح، مکانیزم کنترل میزان برخورداری از تخفیف نیز تعریف شده بود و در طول اجرای طرح، امکان آگاهی از آخرین وضعیت صورتحساب، از طریق پیامک وجود داشت.
    قائم مقام مدیرعامل همراه اول با اشاره به اینکه 9میلیون مشترک دایمی و اعتباری همراه اول، در طرح 55+5 ثبت‌نام کردند گفت: تا پایان هفته سوم اجرای طرح، مشترکان دایمی، 74 میلیون دقیقه و مشترکان اعتباری، 167 میلیون دقیقه، مکالمه رایگان هدیه گرفتند؛ یعنی معادل 16 میلیارد تومان، تخفیف در هزینه مکالمات مشترکان تا پایان هفته سوم ماه مبارک رمضان جمع‌بندی نهایی نیز به زودی اعلام
     می‌شود.
    وی افزود: همراه اول آمادگی کامل دارد تا هرگونه ابهام در خصوص اجرای این طرح را که به طور مشخص با اعلام زمان دقیق استفاده از طرح اعلام شود، دقیقا بررسی کرده و پاسخ لازم را ارایه
     دهد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :