آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 11317
تاریخ انتشار : 24 مرداد 1391 11:6
تعداد بازدید : 720

شرکت های ایرانی روی هویت برند خود سرمایه گذاری بیشتری کنند

رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: یک نام تجاری در حقیقت هويت و شناسنامه كالا و بيانگر تعهد دایمی یک فروشنده برای ارایه مجموعه ای از ویژگی ها، مزایا و خدمات خاصی به خریداران است.

روابط عمومی و سازمان توسعه تجارت- حمید صافدل با اعلام این مطلب افزود: شرط ماندگاري يك برند در بازارهاي رقابتي ارایه خدمتي متمايل و ملموس است.
وی افزود: بیشتر نام‌های تجاری ضامن سطح معینی از کیفیت‌اند اما یک نام تجاری می‌تواند گويای مولفه‌هاي ديگري مانند ماهیت محصول، فرهنگ استفاده از محصول و فرهنگ جامعه باشد.
صافدل برندها را سرمايه‌اي غيرملموس شرکت‌ها دانسته و گفت: نشان تجاری باعث اقبال مشتريان به محصول شده و موجب افزايش درآمد شرکت برای سهامداران، ایجاد ارزش افزوده و رونق بخشي به سهام می‌شود.
رییس کل سازمان توسعه تجارت برند را متاثر از هویت بصری محصولات یا خدمات محل و نحوه ارایه اعلام کرد.
وی با اشاره به افزایش و توسعه پایدار صادرات غیرنفتی به عنوان هدف دیرآشنای برنامه‌های توسعه‌ای کشور گفت: در این خصوص، هر چند توفيقاتي داشته‌ايم، اما با جایگاه و امکاناتی که در شان کشور باشد فاصله بسیار داریم و از این رو پرداختن به این امر و آسیب‌شناسی صادرات در صدر اولویت‌های برنامه‌ای دولت قرار دارد.
صافدل ادامه داد: در این راستا تلاش‌هایی برای روان‌سازی و تسهیل مقررات صادرات و تخصیص مشوق‌های صادراتی و با رویکرد فعال‌سازی تشکل‌های صادراتی صورت پذیرفته است اما بايد توجه داشت كه کلید توفیق در بازارهای صادراتی در شناخت فرهنگ مصرف و رفتارشناسی در بازارهای هدف است. ما در شناسایی بازارهای جدید تجربه‌های موفقی داشته‌ایم لکن ماندگاری در بازارهای هدف صادراتی به لطایف و درک صحیح از شرایط آن بازارنیازمند است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی از راهکارهای اساسی برای حفظ بازارهای به دست آمده و توسعه حضور کالاهای ایرانی در آن سوی مرزها را، تقویت برندهای معتبر ایرانی دانست و افزود: آنچه که در رفتارشناسی مصرف کنندگان به شکل علمی مشاهده و اثبات شده است، تمایل به تکرار خرید از برندهایی است که برای مصرف کننده ایجاد مطلوبیت کرده است و این امر گویای اهمیت بیش از پیش مقوله برندسازی است و این در حالی است که کالاهای ایرانی بر هویت برند خود سرمایه‌گذاری بسیار اندکی کرده‌اند.
صافدل از راهکارهای تقویت برندهای ملی، ایجاد وفاداری به برندهای ایرانی در بازارهای هدف صادراتی از طریق استحکام بخشیدن به نام و آوازه برندهای صادراتی ایران و برانگیختن احساسات مشتریان به وسیله معرفی اجناس و تبلیغات در مراکز خرید اشاره کرد.
وی یادآور شد: به منظور تحقق اهداف مرتبط این موضوع در برنامه پنجم توسعه و رسیدن به رتبه ممتاز کشور در سند چشم‌انداز 1404، همت و مشارکت تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار و حتی بخش غیر دولتی بسیار ضروری است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :