آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 10345
تاریخ انتشار : 28 تیر 1391 10:50
تعداد بازدید : 397

باقری اصل

تعرفه پیامک باید گران تر شود

مدیر حقوقی شبکه ملی اطلاعات گفت: اگرچه قانونی برای ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی در پیامک ها نیست؛ اما برای اجرای این ممنوعیت، ابزار تعرفه گذاری بهتر از وضع قانون است.

 فارس- رضا باقری اصل در خصوص اینکه آیا همانند اعمال محدودیت تبلیغ کالاهای خارجی در سطح شهر و رسانه‌های جمعی، چنین محدودیتی برای تبلیغات پیامکی نیز در نظر گرفته شده است، گفت: قاعده و قانونی برای این ممنوعیت وجود ندارد.
مشاور معاون وزیر ارتباطات با ارایه پیشنهادی در این خصوص گفت: بهترین کار، تغییر در شیوه تعرفه‌گذاری است، به این صورت که قیمت برای تبلیغ کالاهای خارجی بالا تعیین شود و برای داخلی‌ها تخفیف درنظر گرفته شود.مدیر کمیته حقوقی شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: تا زمانی که نظام تعرفه‌گذاری وجود دارد، نیاز به قانون‌گذاری نیست. بلکه می‌توان به جای امر و نهی کردن، ابزاری برای نیل به هدف دلخواه‌مان فراهم کنیم.باقری اصل عنوان کرد: نمونه این اقدام استفاده از ابزار تعرفه‌گذاری برای تغییر عادت نوشتن پیامک لاتین بود. با کاهش قیمت پیامک فارسی به یک سوم قیمت پیامک لاتین تمام بهانه‌های قبلی از جمله 68 کاراکتری بودن پیامک فارسی، سختی تایپ و نداشتن کیبورد فارسی، برچیده شد و امروز عملا قریب به اتفاق مشترکان پیامک فارسی می‌نویسند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :