کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه با فناوری سفر کنیم؟

17 آبان 1398 ساعت 1:30

امروزه تکنولوژی و آخرین فناوری‌ها به عرصه سفر و گردشگری نیز وارد شده‌اند. حضور همیشگی و فراگیر تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های متعدد آنها موجب شده است تا مسافران نیز دیگر برای سفر کردن با دردسر مواجه نشوند. حال دیگر خرید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس به قدری ساده است که حتی با یک تلفن همراه نیز قابل انجام است. به طور مثال یکی از اپلیکیشن‌هایی که اینگونه خدمات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، اپلیکیشن جامع خرید بلیط سفر قاصدک 24 است که برای گوشی‌های هوشمند نسخه اندروید ارائه شده است.


آی‌تی‌من- سایت رزرو بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس، با این حال همه چیز تنها به نحوه خرید بلیط و فراهم ساختن مقدمات سفر خلاصه نمی‌شود. مردم امروزه تمایل دارند تا با کمترین امکانات بیشترین خدمات را دریافت کنند و همچون یک گردشگر حرفه ای سفر کنند. اینجا است که فناوری به کمک مسافران می‌آید و سفر معمولی آنها را به یک سفر فوق‌العاده بدل می‌سازد. اما این اتفاق چطور رخ می‌دهد؟ برای یافتن پاسخ تنها کافی است تا ادامه مقاله «چگونه با فناوری سفر کنیم؟» را بخوانید.
 
از تلفن همراه خود بیشترین بهره را ببرید
اگر با یک بلیط قطار یا هواپیما به یکی از شهرهای داخلی سفر کرده‌اید و قصد دارید هزینه‌های سفر خود را بیش از پیش مدیریت نمایید، حتماً از اپلیکیشن‌های کاربردی استفاده کنید. فراموش نکنید یکی از عواملی که ممکن است منجر به افزایش هزینه‌های سفر شما شود کرایه‌های حمل و نقل در مقصد است. به همین جهت اگر قرار است زمان کوتاهی را در مقصد سپری کنید و قصد دارید در این مدت از تمامی جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آن دیدن کنید بهتر است برای مدیریت بهتر زمان از اپلیکیشن‌های به اشتراک گذاری خودرو استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها به کاربران خود امکان می‌دهند تا به راحتی با تعیین مبدا و مقصد خود، خودرویی را برای جابهجایی کرایه کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد خود برسند. اپلیکیشن اوبر نمونه خارجی این سیستم همسفری است که می‌توانید از آن در 633 شهر دنیا بهره بگیرید. از این رو در سفرهای خارجی نیز به راحتی به مقاصد گردشگری مورد نظر خود دست پیدا کرده و قادر به صرفه‌جویی در هزینه و زمان خود خواهید بود.
 
در صورتی که سفری خارجی را پیش رو دارید اما به زبان محلی کشور مقصد تسلط ندارید هم می‌توانید از تلفن هوشمند خود بهره بگیرید. امروزه نصب اپلیکیشن‌های ترجمه به روی گوشی تلفن‌های همراه این امکان را برای کاربران فراهم ساخته است تا به راحتی و با هر زبانی با مردم سایر کشورها ارتباط برقرار کنند. جالب است بدانید اپلیکیشن‌هایی همانند گوگل ترجمه حتی به کاربران اجازه می‌دهند تا تابلوها و پوسترها را نیز ترجمه کرده و در مسیریابی از آنها استفاده کنند. در نهایت گفتنی است این اپلیکیشن حتی به صورت آفلاین هم قادر به ارائه خدمات است و 52 زبان زنده دنیا را پوشش می‌دهد.
 
همچنین از حافظه گوشی خود می‌توانید برای ذخیره ده ها فیلم یا کتاب الکترونیکی استفاده نموده و خود را در طول سفر سرگرم کنید. تصور کنید اگر کتابخوان‌های الکترونیکی یا تلفن‌های هوشمند نبودند کتاب ها یا فیلم های مورد علاقه تان چه حجمی از چمدانتان را اشغال می کردند و شاید حتی مجبور به پرداخت جریمه اضافه بار نیز می شدید!

از گجت های پوشیدنی استفاده کنید
اگر یک بلیط هواپیما برای مقصد خریداری کرده باشید شاید کمتر متوجه تکان های هواپیما شوید. اما اگر راه زمینی را برای سفر خود برگزیده‌اید و برای رسیدن به مقصدتان از بلیط اتوبوس استفاده می‌کنید قطعاً متوجه طی مسیر خواهید شد. در این گونه سفرها معمولاً کسانی که از بیماری حرکت رنج می‌برند با مشکل مواجه می‌شوند اما خبر خوش اینجا است که گجتهای پوشیدنی برای این بیماری نیز چاره اندیشی کرده‌اند. عینک ضد بیماری حرکت، عینک خاصی است که برای حل این مشکل طراحی شده است. این عینک با ایجاد یک خط افقی مصنوعی، تعادلی بین چشم‌ها و گوش میانی ایجاد می‌کند و سیگنال‌های بیماری حرکت را از بین می‌برد. از این رو فرد دیگر دچار حالت تهوع یا سرگیجه نشده و می‌تواند از سفر خود لذت ببرد.

سفر با فناوری
 
دستبندهای هوشمند نیز از جمله دیگر گجت‌های پوشیدنی هستند که میتوانند میزان ضربان قلب شما را در سفر کنترل کرده یا ارتفاع، حجم تنفس و کیفیت خواب شما را بسنجند. مدل سادهتر این گجت حتی امکان پاسخ دادن به تماسها و گوش دادن به موسیقی را نیز برای کاربران خود مهیا می‌کند.
 
وسایل ساده را فراموش نکنید
پایه‌های قابل حمل دوربین، بطری‌های فیلتر آب و پاوربانک‌ها هر چند که امروزه وسایل چندان پیشرفته و عجیب و غریبی به شمار نمی‌روند اما می‌توانند پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما باشند. فراموش نکنید که برای دسترسی به اپلیکیشن‌های گوشی خود قطعاً نیاز به روشن بودن تلفن همراه خود دارید و ممکن است در همه جا به پریز برق دست پیدا نکنید. همچنین اگر در سفر بیمار شوید دیگر از گجت‌های سلامتی سیگنال‌های درستی نخواهید گرفت بنابراین بهتر است از بطری‌های فیلتردار استفاده کنید. ثبت بهترین لحظات سفرتان از زاویه‌ای درست را نیز قطعاً مدیون پایه‌های قابل حمل دوربین‌ها خواهید بود پس به هیچ عنوان وسایل ساده سفر را فراموش نکنید.

سفر با فناوری 
از قافله عقب نمانید
اگر به حوزه‌های فناوری علاقه دارید سعی کنید پیش از سفر، اطلاعات خود را به روز کنید و از آخرین اخبار در این زمینه مطلع شوید. با این کار شاید بتوانید مقصدی متفاوت را برای سفر خود انتخاب کرده و بهترین سفر زندگی‌تان را تجربه نمایید. مثلاً ممکن است بتوانید حتی با یک اسکرین شات نیز به سفر بروید!
 
تعجب نکنید، شرکت هواپیمایی ایزی جت اپلیکیشینی را طراحی کرده است که با استفاده از آن حتی می‌توانید مقصدی که تصویر آن را در اینستاگرام پیدا کرده‌اید را تنها با یک اسکرین شات بیابید و بهترین بلیط هواپیما را برای رسیدن به آن رزرو کنید. این سیستم در حال حاضر در مناطق اروپایی و شمال آفریقا فعال است و بدون نیاز به تایپ کردن و جست‌وجو، بهترین مسیرهای پروازی را برای رسیدن به مقصد دلخواه به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد.
 
در پایان یادآور می‌شویم برای شروع یک سفر هیجان انگیز و فناورانه می‌توانید با مراجعه به وبسایت قاصدک 24 انواع بلیط سفر مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. سفر خود را بیمه کنید و از امکان رزرو هتل‌های داخلی با کمترین قیمت ممکن برخوردار شوید. در این مجموعه همچنین امکان کنسل نمودن سفر و استرداد آنی بلیط برای کاربران مهیا شده است و تیمی مجرب از کارشناسان فروش و پشتیبانی نیز به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان و رفع هر گونه مشکل احتمالی آنها هستند.

منبع و ماخذ: https://ghasedak24.com/train-ticket
 


کد مطلب: 273022

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/article/273022/چگونه-فناوری-سفر-کنیم

ITMen
  https://www.itmen.ir