۱
۰
یک گوشی میان‌رده با قابلیت‌های پرچمداران

بررسی تخصصی گلکسی A70 سامسونگ

ساحره چمنی / مولف
تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۶
بررسی گوشی گلکسی A70 سامسونگ
بررسی گوشی گلکسی A70 سامسونگ
 
طراحی
سامسونگ در بخش پشتی گوشی به جای شیشه از پوشش پلاستیکی 3D Glasstic استفاده کرده که از کیفیت بالایی برخوردار است و شبیه شیشه به نظر می‌رسد.

حاشیه‌های این صفحه نمایش باریک است و خبری از LED اعلانات در بالای نمایشگر نیست.

کاهش ضخامت و خمیده شدن لبه‌های پشتی، دردست گرفتن و کار با گوشی را ساده‌تر کرده است.

صفحه نمایش
اندازه 6.7 اینچی پنل سوپر امولد گلکسی A70 با نسبت 20 به 9 این دستگاه را به بزرگترین نمایشگری تبدیل کرده که سامسونگ امسال برای گوشی‌هایش ارایه کرده و سایز آن به گلکسی A80 و گلکسی S10 5G رسیده است.

خوانایی نمایشگر زیر نور آفتاب عالی است و رنگ‌ها نیز در این پنل سوپر امولد با دقت بالا و شفاف نمایش داده می‌شوند.

به این ترتیب، نمایشگر بزرگ و با کیفیت گلکسی A70 یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود.

پردازنده
گلکسی A70 یکی از معدود گوشی‌های سامسونگ در ایران است که به جای چیپست اگزینوس از اسنپدراگون برخوردار است. پردازنده اسنپدراگون 675 با فناوری 11 نانومتری، هسته‌های کورتکس A76 و A55 آن، از نظر پردازشی عملکرد سریعی دارند. این چیپست دارای هشت هسته پردازشی است که از دو هسته دو گیگاهرتزی Kryo 460 Gold کورتکس A76 و شش هسته کم مصرف 1.7 گیگاهرتزی Kryo 460 Silver کورتکس A55 برخوردار است.

این گوشی در زمینه پردازش از گلگسی اس ۸ که دو سال پیش عرضه شد، عملکرد بهتری دارد، بنابراین مشخص می‌شود که حالا گوشی‌های میان‌رده به پای گوشی‌های بالارده رسیده‌اند.

یکی دیگر از دلایل پیشرفت گوشی‌های میان‌رده جدید، انتقال حسگر اثر انگشت از پشت به بخش جلویی گوشی است که به گوشی‌های پرچمدار نزدیک‌تر شده‌اند. البته در این گوشی عملکرد حسگر اثر انگشت خیلی رضایت‌بخش نیست.

گلکسی A70 جک 3.5 میلی متری دارد و از پورت یو اس بی نوع C پشتیبانی می‌کند. درگاه سیم کارت گلکسی A70 سه قسمتی است و از دو سیم کارت نانو و کارت حافظه میکرو اس دی به طور هم زمان بهره می‌برد.

دوربین
گلکسی A70 به دوربین سه گانه مجهز شده که از قابلیت عمق‌سنجی برخوردار است و دو دوربین دیگر از امکان ثبت عکس استاندارد و سوپرواید برخوردارند.

دوربین اصلی 32 مگاپیکسلی 26 میلیمتری با گشودگی دیافراگم f1.7 به همراه فوکوس خودکار PDAF است.

دوربین ثانویه 8 مگاپیکسلی سوپرواید 12 میلیمتری با زاویه دید 120 درجه و گشودگی دیافراگم f2.2 و فوکوس ثابت است؛ دوربین عمق سنج هم 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم  f2.2 است.

دوربین سلفی هم در این گوشی 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f2.0 است و امکان فیلمبرداری با دوربین این گوشی به شکل 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه امکان پذیر است.

عکس‌ها در حالت پیش‌فرض با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌شوند. اما هنگامی‌که وضوح تصویر از ۱۲ به ۳۲ مگاپیکسلی تغییر می‌کند حالت HDR وجود ندارد و ثبت عکس به زمان بیشتری نیاز دارد.



در نور مناسب می‌توان عکس‌های رضایتبخش و خوبی از محیط گرفت. البته عکاسی در حالت شب هم از کیفیت مناسبی برخوردار است.

دوربین سلفی گوشی هم با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای امکان عکاسی از فضای بیشتری را فراهم می‌کند.

دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی به شکل نرم افزاری قابلیت عکاسی واید و عادی را دارد، اما به شکل پیش فرض عکس‌ها را با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. حالت پرتره نیز در دسترس است و گلکسی A70 در تشخیص مرز سوژه و پس زمینه دقت خوبی دارد.

در حالت کلی، دوربین با توجه به عملکرد خوبی که دارد، یکی از نقاط قوت گوشی به شمار می‌رود.

باتری
یکی دیگر از نقاط قوت گوشی گلکسی A70 باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن است که از شارژ سریع ۲۵ واتی بهره می‌برد و عملکرد سریع‌تری نسبت به گلکسی اس ۹ و اس ۱۰ دارد.

باتری قادر است در حالت استفاده سنگین حدود ۱۱ ساعت شارژ نگه دارد و در حالت استفاده معمولی می‌‌توان از آن یک روز و نیم بهره برد.

گلکسی A70 در مدت زمان نیم ساعت ۴۲ درصد شارژ می‌شود و شارژ شدن کامل آن هم کمتر از دو ساعت زمان نیاز دارد.

نقاط ضعف
این گوشی با همه ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد، مثل همه محصولات بازار از نقاط ضعفی هم برخوردار است که از آن جمله می‌توان به بدنه پلاستیکی که جای اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند اشاره کرد، همچنین بدنه قابلیت خط و خش‌پذیری دارد. از سوی دیگر این دستگاه در برابر نفوذ آب مقاوم نیست و امکان آسیب دیدن آن در برابر رطوبت زیاد است. عملکرد حسگر اثر انگشت هم با توجه به اینکه همانند پرچمداران امسال به زیر نمایشگر منتقل شده، خیلی قابل قبول نیست. عملکرد گرافیکی هم خیلی رضایت بخش نیست و قیمت بسیار بالایی برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

کلام آخر
گلکسی A70 را به جرات می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار نامید. این دستگاه با دارا بودن دوربین و نمایشگر حرفه‌ای و شارژ سریع و عمرباتری فوق‌العاده، در رتبه‌ بالاتری از گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرد.

و در آخر این گوشی با اینکه در بخش گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرد و البته امکانات خوبی دارد، اما قیمت ۶ میلیون تومانی شاید کاربران را متقاعد به خرید آن نکند.
 
مشخصات کلی Galaxy A70

 
مدل Samsung Galaxy A70
تاریخ عرضه آوریل 2019
نمایشگر 6.7 اینچ Super AMOLED
(FDH (1080×2400
پردازشگر (Octa Core (Dual 2.0GHz + Hexa 1.7GHz
چیپ‌ست (Qualcomm SDM675 Snapdragon 675 (11 nm
ابعاد 164.3 در 76.7 در 7.9 میلی‌متر
وزن 183 گرم
بدنه شیشه و پلاستیک
دوربین پشت (Main: 32MP (F1.7
(Ultra Wide: 8MP (F2.2
(Depth: 5MP (F2.2
دوربین جلو (32MP (F2.0
RAM 6/8GB
فضای ذخیره سازی 128GB
MicroSD تا 512 گیگابایت
باتری 4500 میلی آمپر ساعت
با قابلیت شارژ فوق سریع (Super Fast Charging)
سیستم عامل Android 9.0 (Pie) with One UI
استاندارد محافظتی IP68
اتصالات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
Bluetooth
GPS
NFC
 USB
FM Radio
حسگرها حسگر اثر انگشت (زیر نمایشگر)
شتاب سنج
حسگر مجاورتی
ژیروسکوپ
قطب نما
رنگ مشکی، آبی، سفید، مرجانی

 
 
مولف : ساحره چمنی
کد مطلب : ۲۷۲۴۲۷
نظرات شما
United States
پشمام ریخت از تخصص زیاد این بررسی :(((
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما